IKEA prináša novinku - známy hot-dog bude mať aj novú netradičnú podobu (FOTO)

IKEA prináša novinku - známy hot-dog bude mať aj novú netradičnú podobu (FOTO) Foto: Ikea

Už viac ako 40 rokov zákazníčky a zákazníci IKEA oceňujú, keď si môžu na záver nákupu vychutnať lahôdku v podobe hot dogu. Teraz však IKEA vyvinula udržateľnejšiu verziu ikonického hot dogu. Bezmäsitý variant je najnovším prírastkom v ponuke potravinových výrobkov IKEA na rastlinnej báze.

Ponukou bezmäsitého hot dogu za dostupnejšiu cenu chce IKEA inšpirovať ešte viac zákazníčok a zákazníkov k výberu alternatív na rastlinnej báze. „Chceme ľuďom ponúknuť viac možností na rastlinnej báze, ktoré majú menší vplyv na klímu. Voľba bezmäsitého jedla má v porovnaní s jedlom živočíšneho pôvodu nižšiu klimatickú stopu,“ hovorí Jakub Slavík z oddelenia IKEA FOOD.

Foto: Ikea

Spoločnosť IKEA počas vývoja bezmäsitého hot dogu stála pred úlohou, ako vytvoriť štruktúru podobnú klasickému hot dogu. V mäsovom hot dogu je mäso zvyčajne zabalené v „črievku“, ktoré po zahryznutí praskne. Keď zahryznete do bezmäsitého hot dogu IKEA, jeho prasknutie vyvolá podobný pocit ako u klasického mäsového hot dogu. „Celému vývoju sme venovali veľa času, aby sme mohli zákazníčkam a zákazníkom poskytnúť čo najlepší zážitok. Bezmäsitý hot dog má skvelú chuť aj štruktúru a po zahryznutí jemne praskne, a tak je výbornou alternatívou tradičného ikonického hot dogu,“ hovorí Jakub Slavík. Na vyváženej chuti bezmäsitého hot dogu sa podieľa ryžový proteín, cibuľa, jablko, soľ, čierne korenie a údená aróma, ktorá dodáva bezmäsitému hot dogu charakteristickú párkovú príchuť.

Bezmäsitý hot dog je dostupný vo Švédskom bistre Obchodného domu IKEA Bratislava od 15. augusta 2023 za cenu 0,79 eur, pričom budúci rok bude dostupný aj v spotrebiteľskom balení v obchodíku so Švédskymi špecialitami IKEA.

"IKEA má za cieľ, aby sa zdravé a udržateľné voľby stali najžiadanejšou možnosťou zo strany našich zákazníčok a zákazníkov. Dosiahneme to napríklad aj poukázaním na skutočnosť, že potraviny na rastlinnej báze môžu byť naozaj chutné. Realizovaný výskum nám potvrdil, že je dôležité, aby boli udržateľné výrobky cenovo dostupné a žiadané. A práve tu môže IKEA dosiahnuť skutočne pozitívny posun. Udržateľnejšia voľba by nemala byť luxusom pre pár vyvolených, ale súčasťou každodenného života ľudí," dodáva Jakub Slavík.

Do roku 2025 bude mať IKEA:

• 50 % hlavných jedál ponúkaných v reštauráciách bude rastlinného pôvodu a 80 % bude bez červeného mäsa,
• 80 % všetkých ponúkaných balených potravín bude rastlinného pôvodu,
• 80 % všetkých hlavných jedál ponúkaných v reštauráciách spĺňa normu IKEA Balanced Meal Norm (IKEA Norma pre vyvážené jedlo) pre zdravšie potraviny.