Otvorený list výkonného manažmentu VšZP k aktuálnemu dianiu

Otvorený list výkonného manažmentu VšZP k aktuálnemu dianiu

Poďakovanie manažmentu VšZP bývalému generálnemu riaditeľovi Richardovi Strapkovi za možnosť byť pri najväčších pozitívnych zmenách v histórii fungovania VšZP.

Musíme úprimne skonštatovať, že odvolanie generálneho riaditeľa Richarda Strapka nás nemilo prekvapilo a sklamalo. Máme za to, že ako líder úspešne viedol najväčšiu zdravotnú poisťovňu na Slovensku aj počas viacerých vyeskalovaných období, ktorými si poisťovňa za posledné viac ako tri roky prešla – pandémia COVID-19, vojna na Ukrajine a utečenecká kríza, hromadné výpovede lekárov, či neustále problémy financovania v sektore verejného zdravotného poistenia.
Týmto otvoreným listom by sme preto chceli pánovi Richardovi Strapkovi vyjadriť našu maximálnu podporu a poďakovať sa mu, že sme ako jeho tím mohli byť súčasťou pozitívnych zmien a transformačných procesov, ktoré sa za posledné roky vo VšZP udiali.

Aj vďaka jeho vedeniu a rozvahe je dnes VšZP:

• lídrom na trhu zdravotného poistenia,

• má jasnú a transparentnú organizačnú štruktúru a štandardizované procesy, controlling, reporting, interný audit, risk manažment, ako aj transparentný proces verejného obstarávania,
• spustila automatizáciu a digitalizáciu viacerých procesov,
• schvaľuje najviac liekov na výnimku pre pacientov s finančne najnáročnejšími diagnózami,
• oproti minulosti zreálnila rozpočty pre nemocnice (PRUZZ) a hradí ostatnú zdravotnú starostlivosť na základe reálnych výkonov, nie fixného objemu finančných prostriedkov
• zrovnoprávnila a nastavila férové úhrady len za poistencov VšZP v nemocniciach,
• je lídrom v podpore osvety prevencie závažných ochorení pre všetkých obyvateľov Slovenska,
• zmenila firemnú kultúru, zvýšila angažovanosť zamestnancov a spravodlivo nastavila odmeňovanie závislé od ich výkonu.

Chceme sa mu poďakovať za to, že svoju prácu robil so srdcom, s úprimnou snahou pomôcť a byť blízko všetkým poistencom, partnerom, ako aj zamestnancom.


Aj vďaka jeho nasadeniu sa služby VšZP skokovo posunuli:


• mobilná aplikácia VšZP za jeho pôsobenia zvýšila počet aktívnych užívateľov z necelých 40-tisíc na aktuálnych viac ako 1,4 milióna poistencov,

• od roku 2022 VšZP schvaľuje elektronicky žiadosti o lieky, dietetické potraviny a od roku 2023 aj zdravotnícke pomôcky a kúpeľnú liečbu,
• klienti môžu po novom využívať unikátne služby ako platenie poistného online a online tlmočník pre nepočujúcich,
• ale aj bezplatné predpôrodné, popôrodné a psychologické poradenstvo.
Všetky tieto aktivity sa odrazili aj na zastavení odlivu poistencov, ktorému VšZP roky čelila.
• 2 roky po sebe zaznamenala VšZP historické nárasty nových poistencov (54-tisíc v roku 2021 a 62-tisíc v roku 2022),
• aj napriek účelovej a negatívnej mediálnej kampani sme aktuálne priebežne získali viac ako 20-tisíc nových poistencov.

Prácu VšZP za roky pôsobenia manažmentu Richarda Strapka viackrát ocenila aj verejnosť. Za roky 2021 a 2022 sa stala Najdôveryhodnejšou značkou. V roku 2021 získala ocenenie Zodpovedný obstarávateľ. Minulý rok sa stala Smart poisťovňou a umiestnila sa v prvej päťke v ankete Najzamestnávateľ za posledné dva roky.


Prínos a efektivitu edukačných kampaní potvrdila aj odborná verejnosť - VšZP získala 1. miesto v súťaži Prokop v kategórii Interná komunikácia a shortlist v kategórii Content in PR. S dvoma shorlistami sa môže pochváliť aj v súťaži Effie Awards Slovakia a získala tiež 1. miesto Najvystavovateľa Profesia Days Bratislava 2023.

Ďakujeme Richardovi Strapkovi za jeho odvahu ísť proti prúdu, za jeho vizionárstvo, správne a pevne nastavené morálne hodnoty. Našich poistencov uisťujeme, že aj naďalej budeme vyvíjať maximálne úsilie, aby sme im prinášali kvalitné služby a servis tak, ako doposiaľ.

JUDr. Dana Macková - riaditeľka úseku strategického riadenia
Ing. Monika Begánová, MPH, MHA - riaditeľka úseku nákupu zdravotnej starostlivosti
MUDr. Lucia Vitárius, MPH - riaditeľka úseku zdravotných činností
Mgr. Erik Nikmon - riaditeľ úseku akvizície a správy zdravotného poistenia
Renata Bartovičová, MSc. - riaditeľka úseku procesného riadenia a IT
Ing. Richard Kolárik, MBA - riaditeľ úseku ekonomiky a prevádzky
Ing. Annamária Marcinová - riaditeľka odboru riadenia ľudských zdrojov
Mgr. Dominika Šulková - riaditeľka odboru marketingu a komunikácie
PhDr. Ľuboslava Veresová - riaditeľka Kancelárie GR
Ing. Marcel Mikolášik - riaditeľ odboru riadenia rizík a compliance