5 najväčších marketingových trendov na rok 2023

5 najväčších marketingových trendov na rok 2023 Zdroj: Pixabay.com

Marketing sa neustále vyvíja. To, čo fungovalo pred niekoľkými rokmi, dnes už vôbec nemusí byť efektívne. Pokiaľ chcete uspieť medzi silnou konkurenciou, mali by ste sledovať najnovšie praktiky a využívať moderné reklamné kanály. Ktoré najväčšie trendy na rok 2023 stoja za pozornosť?

1. Využívanie umelej inteligencie

Umelá inteligencia dnes zasahuje do mnohých oblastí podnikania a každodenného života. Veľakrát si to pritom ani neuvedomujeme. Práve v marketingu zohráva čoraz podstatnejšiu úlohu. Dokáže totiž významne zefektívniť mnohé procesy.

Napríklad, umelá inteligencia môže vytvárať originálne grafické návrhy, čím šetrí čas grafikom a prináša nové inšpirácie. Obsahovým špecialistom zas pomáha rýchlejšie vytvárať kvalitný obsah a optimalizovať ho pre vyhľadávače. Dokonca, dokáže generovať aj jednoduchšie programy, takže sa dá zužitkovať pri tvorbe webstránok či aplikácií.

Praktický tip: Vďaka umelej inteligencii vám optimalizácia a exekúcia marketingových aktivít zaberie menej času. Nehovoriac o tom, že vďaka nej ušetríte značnú časť nákladov.

2. Personalizovaný marketing

Marketing je všade okolo nás a čoraz viac ľudí je voči nemu imúnnych. Mnohí automaticky ignorujú bannerové reklamy, newslettre či iné formy reklamy. Práve preto je dôležité klásť veľký dôraz na personalizáciu – prispôsobenie propagácie úzkej cieľovej skupine alebo dokonca konkrétnemu človeku. Aj v tomto smere pomôže umelá inteligencia, ktorá je zakomponovaná v niektorých marketingových nástrojoch.

Pomocou moderných nástrojov dokážete presne vyhodnocovať údaje o návštevníkoch vášho webu a na základe nich viete vytvárať remarketingové kampane, ktoré cielia presne na konkrétne skupiny ľudí. Napríklad, človeku, ktorý si na vašom e-shope prezeral pánske plavky, sa budú v reklame automaticky zobrazovať iné pánske plavky a doplnky do vody, nie dámske veci. Viete tak dosiahnuť vyššiu mieru konverzie.

3. Dôraz na online predaj

Online predaj dnes zohráva mimoriadne dôležitú úlohu. A to aj v segmentoch, v ktorých doposiaľ dominovali kamenné prevádzky. Pekným príkladom sú supermarkety. V aktuálnej dobe čoraz viac ľudí využíva online nákup potravín či bežných potrieb do domácnosti. Významnou súčasťou marketingu sa tak stávajú prepracované weby či e-shopy s vyladeným dizajnom a prehľadnou štruktúrou.

Expanzia do zahraničia

Výhodou online predaja je možnosť jednoduchšie ponúkať produkty aj zákazníkom v zahraničí. Vysoká inflácia spôsobila rast životných nákladov, v dôsledku čoho ľudia začínajú viac šetriť. Aj kvôli tomu mnohí podnikatelia zaznamenávajú pokles tržieb. Práve expanzia do iných európskych či svetových krajín dokáže zabezpečiť, že vašimi výrobkami oslovíte viac potenciálnych zákazníkov a môžete rásť aj v neľahkých časoch.

4. Zvýhodnené ceny

Keďže životné náklady ľudí v roku 2022 významne narástli, v roku 2023 sa celkovo viac pozerá na ceny. V marketingu sa preto stáva trendom komunikovanie zvýhodnených ponúk či špeciálnych akcií, vďaka ktorým môže zákazník citeľne ušetriť. No a ruka v ruke so zvýhodnenými cenami ide rozširovanie predajných koncernov. Za zmienku stojí aj rozširovanie Kauflandu, ktoré je do veľkej miery založené práve na pravidelnom vydávaní akciových letákov s výhodnými zľavami, častokrát na úrovni viac ako 40 %. Vysoké zľavy totiž dokážu efektívne prilákať ľudí a celý reťazec vďaka tomu rýchlo rastie. Konkrétne spomínaný Kaufland dnes pôsobí nielen v Nemecku, na Slovensku a v Česku, ale aj v Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku, Moldavsku či Poľsku.

Zaujímavosť: Kaufland sa rozširuje aj v online prostredí. Vytvára Global Marketplace, prostredníctvom ktorého približne 9000 predajcov ponúka viac ako 45 miliónov produktov. Online trhovisko Kaufland.de sa stáva čoraz populárnejším, mesačne ho využíva vyše 32 miliónov ľudí.

5. Tvorba kreatívnych kampaní

Významným trendom v marketingu je tiež snaha o znižovanie nákladov na propagáciu produktov či služieb. Do popredia sa preto dostáva precízna optimalizácia kampaní, vďaka ktorej je možné dosahovať lepšie ceny za konverziu. V tomto smere zohráva dôležitú úlohu kreativita. Originálne kampane, ktoré zaujmú cieľovú skupinu, majú oveľa väčší organický dosah. Keď sa stanú virálnymi, oslovia desiatky tisíc ľudí takpovediac zadarmo. Pomôžu vám tak ušetriť stovky, neraz aj tisícky eur.
V rámci kreatívnych kampaní sa veľkej popularite teší video-reklama, ktorá dokáže efektívne cieliť na emócie ľudí a robí značku dobre zapamätateľnou. V roku 2023 sú populárne najmä formáty videí určené pre sociálne siete, predovšetkým Instagram a TikTok.