Apple už prakticky neinzeruje na twitteri, údajne hrozí vyradením z App Store

Apple už prakticky neinzeruje na twitteri, údajne hrozí vyradením z App Store

Americká technologická spoločnosť Apple už prakticky prestala inzerovať na twitteri, uviedol majiteľ tejto sociálnej siete Elon Musk. Apple sa tak zaradil K narastajúcemu počtu spoločností, ktoré po zmene majiteľa nechcú na twitteri platiť za reklamu. Apple navyše podľa Muska twitteru pohrozil, že ho vyradí zo svojho obchodu s aplikáciami.

"Spoločnosť Apple z veľkej časti prestala na twitteri inzerovať. Nenávidí slobodu prejavu v Amerike?" pýtal sa dnes Musk v zjavnej narážke na to, že twitter kúpil s tým, že musí byť znova slobodnejší. Ako jeden zo svojich prvých krokov rozhodol, že sa môže na platformu vrátiť bývalý americký prezident Donald Trump aj ďalší kontroverzní politici.

Práve z obáv, že by sa na twitteri teraz mohlo objavovať viac závadných príspevkov od užívateľov, pretože ich Musk nechce toľko regulovať, už inzerciu na tejto sieti pozastavili koncern Volkswagen, automobilka General Motors alebo výrobca liekov Pfizer.

K dianiu okolo twitteru sa dnes vyjadril aj Biely dom, ktorý vraj pozorne sleduje, či sieť nebude dôležitým aktérom šírenia dezinformácií.

Spor medzi Applom a Muskom bude možno ale ešte ďalekosiahlejší. Musk totiž tvrdí, že mu Apple hrozí vyradením twittera zo svojho obchodu s aplikáciami App Store. Dôvod podľa neho firma neuviedla. Na otázku agentúry Reuters firma zatiaľ nereagovala.

Musk, ktorý sa označuje za absolútneho zástancu slobody prejavu, nedávno uviedol, že sa twitteru masívne prepadli príjmy. Za to podľa neho môžu aktivisti, ktorí vyvíjajú tlak na zadávateľov reklamy. Príjmy z reklamy tvoria asi 90 percent príjmov firmy Twitter, majiteľa rovnomennej siete. Apple sa na nich pritom doteraz podieľal podstatne. Podľa denníka The Washington Post bol v tomto prvom štvrťroku najväčším inzerentom na twitteri, zodpovedným za štyri percentá príjmov sociálnej siete.

Musk, ktorý je aktuálne najbohatším človekom na svete, firmu Twitter kúpil na konci októbra za 44 miliárd dolárov. Následne rozpustil deväťčlennú správnu radu a stal sa jediným riaditeľom podniku.