Print this page

Vstup finančných skupín na mediálny trh považuje šéf TA3 za štandard Foto: TA3

Ako hodnotí generálny riaditeľ TA3 rok 2014 a aké má plány s TA3 v budúcom roku? MARTIN ILAVSKÝ poslal takéto odpovede na otázky Omédiách.com:

Ako hodnotíte vstup finančných skupín na mediálny trh?

Televízia TA3 považuje vstup silných investorov do médií za štandardnú súčasť ich existencie v trhovej ekonomike.

Aké zmeny plánujete v budúcom roku v TA3?

Tento rok bol bohatým najmä na domáce spravodajstvo, televízia však rovnako očakáva, že aj budúci rok prinesie množstvo zaujímavých informácií. TA3 prechádza najmä zmenou v online prostredí. Už v blízkej budúcnosti plánuje štart samostatných stránok na Facebooku k jednotlivým reláciám. Ako prvá bude mať samostatnú stránku relácia Motoring, ktorá bude príspevkami previazaná s hlavnou stránkou televízie TA3.

Čo bola top téma roka, na ktorú ste hrdí, že ste ju v TA3 mali prví?

Rok 2014 sa niesol v znamení volieb, ktoré odštartovali už v marci súbojom prezidentských kandidátov o post prezidenta SR. Už o dva mesiace neskôr spracovávala televízia výsledky volieb do Európskeho parlamentu. Rovnako aj novembrovým komunálnym voľbám sa televízia venovala podrobne vo svojich cyklických reláciách. Práve s voľbami súvisia aj top udalosti, keď TA3 priniesla ako prvá rozhovor s novým slovenským prezidentom SR, ako aj rozhovor s novým primátorom Bratislavy.

Čo považujete za najsilnejšiu mediálnu udalosť roka?

Z pohľadu TA3 boli najsledovanejšími udalosťami v roku 2014 na Slovensku voľby. Televízia TA3 v náročnej skúške obstála, pretože svojim komplexným spravodajstvom pokrývala všetky najdôležitejšie udalosti tohtoročných volieb na Slovensku a tejto téme venovala aj najviac vysielacieho času spomedzi všetkých vysielateľov. Relácie, v ktorých sa televízia voľbám venovala, poskytli dostatočné množstvo informácií, ktoré pomohli voličom pri ich rozhodovaní.

Ktorá udalosť podľa vás najviac ovplyvnila mediálny trh?

Trendom v televíznom segmente je sledovanie viacerých obrazoviek v rovnakom čase. Najmä mladšia generácia preferuje prácu s laptopom, smartfónom, resp. tabletom a sledovanie televízie. Takúto zmenu správania pozorovala aj televízia pri svojich reláciách ako napríklad Trochu inak v SND s Adelou Banášovou a Motoring.