Televízia TA3 naďalej s vysokou sledovanosťou, uspela aj v prieskume objektívnosti

Televízia TA3 naďalej s vysokou sledovanosťou, uspela aj v prieskume objektívnosti Foto: TA3

Sledovanosť televízie TA3 a návštevnosť webu TA3.com boli na vysokých úrovniach aj vo februári. Posilnili sa nielen oproti priemeru za rok 2020, kedy TA3 zaznamenala historicky najvyššiu sledovanosť, ale aj medziročne oproti februáru 2020, kedy sa konali parlamentné voľby.

Zvýšený záujem divákov na Slovensku o aktuálne dianie pokračoval aj v druhom mesiaci roka 2021. Televíziu TA3 si denne zaplo v priemere viac ako 1 milión divákov starších ako 12 rokov. Kumulatívny reach za týždeň bol takmer 2 milióny.

Priemerný denný podiel TA3 za minulý mesiac bol 3,5 %, spomedzi monitorovaných TV staníc až 5,6 %. Spravodajská televízia bola počas mesiaca až 570 minút jednotkou na televíznom trhu (takmer 10 hodín).

Top relácie a dni

Z relácií zaujali divákov najmä diskusie na témy pandémie a politickej situácie u nás. Najvyšší reach za mesiac dosiahla relácia V politike s Norom Dolinským (nedeľa 7.2.2021), v ktorej vystúpil premiér I. Matovič a diváci si mohli pozrieť aj duel ministra práce M. Krajniaka a jeho predchodcu J. Richtera. Premiéru relácie si zaplo takmer 600 tis. divákov a kumulatívny reach za premiéru a obe reprízy bol takmer 900 tis. divákov.

Z ďalších relácií zaujalo Pozrime sa na to s Rasťom Ilievom na tému ruskej vakcíny Sputnik V (premiéra piatok 19.2. o 20:00 hod.). Kumulatívny reach dosiahol takmer pol milióna divákov.

Najsledovanejším programom podľa ratingu bola tlačová beseda vlády o spustení Covid automatu v piatok 5.2. o 19:20. Priamy prenos dosiahol rating 216 tis. divákov.

Najvyšší podiel zaznamenala TA3 v stredu 3. februára (share za celý TV trh takmer 5 % a 7,7 % z monitorovaných TV staníc). Hlavnými témami, ktoré v daný deň rezonovali, boli úprava Covid automatu a otvorenie škôl.

Web TA3.com

Nadpriemer nezaznamenala len sledovanosť vysielania televízie TA3, ale aj web TA3.com. Počet zobrazení za február dosiahol takmer 11 miliónov (medziročný nárast o 104 %). Počet reálnych užívateľov bol viac ako 1,3 milióna (medziročný nárast o 68 %) a web TA3.com sa umiestnil na 17. mieste.

Aj na webe TA3.com najviac zaujali články o pandémii: Rozdelenie okresov podľa rizikovosti a uniknuté opatrenia na sprísnenie lockdownu:

Toto je 15 čiernych okresov. Hrozí tu najväčšie riziko nákazy
V niektorých okresoch sa bez testu nepohnete. Tu je ich zoznam
Uniknuté opatrenia sú pravdivé. Premiér opäť apeloval na zodpovednosť

Objektívne televízne spravodajstvo TA3

Televízia TA3 má podľa prieskumu Agentúry Median SK druhé najobjektívnejšie televízne spravodajstvo na Slovensku. Prieskum bol realizovaný v období október až december 2020 a zúčastnilo sa ho 2070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Za najobjektívnejšie označilo 24,3 % opýtaných spravodajstvo RTVS. Na druhom mieste sa umiestnila televízia TA3 s 20,3%, čo je najvyšší výsledok TA3 od roku 2017. Nasledovala TV Markíza (20,2%) a TV JOJ (18,2%).

Najsledovanejšou reláciou mesiaca bola V politike s Norom Dolinským v nedeľu 7.2.2021

Vysokú sledovanosť zaznamenala aj relácie Pozrime sa na to s Rasťom Ilievom z 19.2., kde o ruskej vakcíne Sputnik V diskutovali prof. V. Krčméry a ďalší hostia.  

Poznámka: Zdroj sledovanosti PMT/Kantar Media, CS 12+ a hostia, zdroj návštevnosti webu IAB Slovakia, prieskum objektívnosti Agentúry Median SK