Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1 Reprofoto ČT

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

 

Oznámila to dnes CMI. Dodala, že ide o prvý krok v novej stratégii, ktorá spočíva v nákupe minoritných akciových podieloch v európskych mediálnych spoločnostiach.

"Táto investícia pre CMI prináša i prvok diverzifikácie, kedy po výraznejších investíciách do oblasti tlače, vrátane digitálnych aktív, a vstupu na trh rádií, investuje tiež do oblasti lineárnej celoplošnej televízie, ktorá je spolu s internetom dominantným formátom na reklamnom trhu," uviedla CMI.

Křetínskému patrí v CMI polovičný podiel. Ďalšími spolumajiteľmi sú Patrik Tkáč so 40 percentami a Roman Korbačka s desiatimi percentami. Křetínský a Tkáč tento rok podnikli prostredníctvom svojej investičnej skupiny EP Global Commerce (EPGC) neúspešný pokus o prevzatie nemeckej obchodnej firmy Metro.

CMI vydáva v ČR štyri denníky a niekoľko desiatok časopisov. Je tiež vlastníkom rozhlasových staníc v ČR a v Rumunsku. Od vlaňajška je skupina CMI tiež majiteľom niekoľkých francúzskych tlačových periodík, kúpila aj podiel v prestížnom denníku Le Monde.

"Vítame každého investora a považujeme to za potvrdenie svojej stratégie," uviedla spoločnosť ProSiebenSat.1 vo vyjadrení pre agentúru Reuters. Firma sa teraz snaží rozšíriť svoje aktivity v oblasti e-commerce, aby kompenzovala slabé reklamné príjmy z televíznych aktivít.

"Sme presvedčení, že silné lineárne európske televízie, ktoré sú správne schopné reagovať na vývoj vonkajšieho prostredia, majú dobrý ekonomický potenciál aj do budúcnosti, a nezdieľame skeptickejší pohľad väčšiny trhu, ktorý sa prejavil poklesom trhových hodnôt mnohých európskych televízií," uviedol Branislav Miškovič, člen predstavenstva a finančný riaditeľ skupiny CMI. "Pokiaľ ide o oblasť e-commerce, nepovažujeme ju za úplne nevyhnutnú súčasť aktív lineárnych televízií, avšak z pohľadu ProSieben sa vybudovaním tohto piliera podarilo vytvoriť významnú hodnotu, z ktorej bude spoločnosť v nasledujúcich rokoch benefitovať," dodal.