Brexit je najnovším hitom žánru reality show

Brexit je najnovším hitom žánru reality show Foto: FB T. May

Britské televízne a rozhlasové stanice zamerané na spravodajstvo zaznamenali v súvislosti ťažkopádnym odchádzaním Spojeného kráľovstva z Európskej únie rekordné počty divákov a poslucháčov. Brexitová sága totiž nepostráda akciu, napätie a drámu a stala sa najnovším a návykovým hitom žánru reality šou, citoval denník The Guardian jedného psychológa.

Televízny kanál BBC Parliament, ktorý pokrýva napríklad farbisté dianie v Dolnej snemovni, tak od januára každý mesiac pritiahol o 3,5 milióna divákov viac. Generálny riaditeľ spoločnosti BBC Tony Hall dokonca minulý týždeň vyhlásil v Snemovni lordov, že spravodajstvo je teraz vážnym konkurentom seriálov a ďalšej televíznej produkcie. Divácke rekordy hlási aj stanice Channel 4 News.

Podľa psychológa Dimitriosa Tsivrikosa, ktorý sa venuje správaniu spotrebiteľov, živí preukázanú ľudskú potrebu držať krok s udalosťami 24hodinové spravodajstvo a sociálne siete.

"Túžba poznať novinky nie je nič nové. V primitívnych dobách sa do susedných dedín vysielali špehovia," povedal Tsivrikos. Vo veku sociálnych sietí ale podľa neho rastú medzi ľuďmi obavy, že im unikne najnovší vývoj. "Takže keď sa objaví nejaká zásadná udalosť, ako je brexit, ľudia pociťujú nutnosť zostať informovaní," dodal. Psychológ poukázal tiež na to, že zúrivé debaty v sebe majú istý prvok zábavy.

Britské televízne a rozhlasové stanice zamerané na spravodajstvo zaznamenali v súvislosti ťažkopádnym odchádzaním Spojeného kráľovstva z Európskej únie rekordné počty divákov a poslucháčov. Brexitová sága totiž nepostráda akciu, napätie a drámu a stala sa najnovším a návykovým hitom žánru reality šou, citoval denník The Guardian jedného psychológa.

Televízny kanál BBC Parliament, ktorý pokrýva napríklad farbisté dianie v Dolnej snemovni, tak od januára každý mesiac pritiahol o 3,5 milióna divákov viac. Generálny riaditeľ spoločnosti BBC Tony Hall dokonca minulý týždeň vyhlásil v Snemovni lordov, že spravodajstvo je teraz vážnym konkurentom seriálov a ďalšej televíznej produkcie. Divácke rekordy hlási aj stanice Channel 4 News.

Podľa psychológa Dimitriosa Tsivrikosa, ktorý sa venuje správaniu spotrebiteľov, živí preukázanú ľudskú potrebu držať krok s udalosťami 24hodinové spravodajstvo a sociálne siete.

"Túžba poznať novinky nie je nič nové. V primitívnych dobách sa do susedných dedín vysielali špehovia," povedal Tsivrikos. Vo veku sociálnych sietí ale podľa neho rastú medzi ľuďmi obavy, že im unikne najnovší vývoj. "Takže keď sa objaví nejaká zásadná udalosť, ako je brexit, ľudia pociťujú nutnosť zostať informovaní," dodal. Psychológ poukázal tiež na to, že zúrivé debaty v sebe majú istý prvok zábavy.