Spoločnosti O2 Slovakia a O2 Czech Republic si aj tento rok kampaňou 17. november pripomenuli odkaz Dňa boja za slobodu a demokraciu, a to v poradí už tretíkrát. Hlavným motívom tohto ročníka bolo poďakovanie hrdinom spod tribún, teda tým, ktorí mali odvahu vyjsť do ulíc a postaviť sa na námestia.
V prvej fáze kampane sa cez web www.tvareslobody.sk podarilo vyzbierať vyše 70 unikátnych príbehov, v ktorých si ľudia zaspomínali na svoje príbehy z námestí.
V rámci kampane sa poslalo takmer 90 000 spomienkových SMS správ obyvateľom tých miest, v ktorých v roku 1989 prebiehali zhromaždenia na námestiach. SMS správy upozorňujúce na prekročenie hranice, ktoré bolo pred novembrom 1989 trestné, dostalo vyše 50 000 zákazníkov operátora. Pri prechode na nezabezpečenú zahraničnú stránku zákazníkov operátora čakalo upozornenie na „virtuálnu železnú oponu“, tentokrát tiež vo forme ďakovania.
Špeciálne poďakovanie hrdinom novembra 1989 bolo vyjadrené aj prostredníctvom spoločnej piesne Tváre slobody od skupiny Ultrazvuk, za ktorou stoja hudobníci Vec a Tono S. Videoklip piesne zaznamenal počas uplynulého víkendu viac ako 150 000 videní.
„Pieseň Tváre slobody zaznela v predpremiére 16. novembra na Rádiu_FM spolu s rozhovorom s autormi. Videoklip sme publikovali na facebookovej stránke O2 SK 17. novembra o 9:00. Pieseň, ktorá vznikla s podporou O2 a ktorej vznik sme iniciovali, sa tešila veľkej obľube a šírila sa priam virálne,“ zhodnocuje zásah kampane Markéta Plichtová, manažérka pre sociálne médiá O2, magazín Soda a koordinátorka kampane 17. november.
„Už po tretí raz sme sa pokúsili pripomenúť odkaz 17.novembra 1989. Tento ročník bol zlomový aj v tom, že sa nám podarilo vytvoriť platformu viacerých firiem, médií a subjektov, keďže 17. november je symbolom aj pre firemné prostredie, pretože pred týmto dátumom bolo slobodné podnikanie nemysliteľné. Aj preto sme v tomto ročníku projekt otvorili pre podnikateľské subjekty, ktoré sa mohli slobodne pridať k našej ďakovačke. Veľmi nás teší, že túto možnosť využili a spolu s nami oslávili slobodu, ktorú si nestačí len pripomínať, ale každým dňom k nej prispievať. Dosah, ktorý sme týmto vytvorili, tak mohol byť ešte masívnejší. Za to im patrí veľká vďaka a rovnako za to, že im na hodnotách akými sú sloboda a demokracia tiež záleží a nebáli sa k nim prihlásiť,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Tereza Molnár.
Na výzvu O2 zareagovalo a verejne sa poďakovalo takmer 30 subjektov, medzi nimi Curaprox, Elite Solutions, Eset, Exponea, KOŠICE:DNES, Martinus, Pelikan, Performics, Peugeot, Pixel Federation, Poštová banka, Respect APP, Slido, Slovenská sporiteľňa, Slovnaft, Stanica Žilina, Tesco Mobile, Ticketportal, TRIAD Advertising, Veľvyslanectvo Holandského kráľovstva, Veľvyslanectvo USA, Websupport, Volkswagen Finančné služby, ZenithMedia, či CEEV Živica.
K poďakovaniu sa na svojich sociálnych sieťach pridali aj redakcie TouchIT, Fony.sk, Mojandroid.sk či Techbox.