To, že rokovania sú už ukončené potvrdil aj Oliver Brunovský z Trend Holdingu.
Investičná skupina Penta vstupuje na mediálny trh a to prostredníctvom spolupráce s holandskou investičnou spoločnosťou V 3 Media Holdings.
Tá právoplatne uzatvorila akvizíciu vydavateľstva 7 PLUS, a.s., vrátane internetovej spoločnosti Centrum Holdings, a akvizíciu vydavateľstva TREND Holding, s.r.o. Cieľom Penty je postupne rozšíriť investičné pôsobenie v médiách aj na český a poľský trh a aktívne sa tak podieľať na prebiehajúcej vlastníckej konsolidácii, pre Omédiách.com to povedal hovorca Penty Martin Danko. Potvrdil tak informácie Omédiách.com zo stredy.
Viac: Penta získava vplyv nad týždenníkmi aj denníkom
„Ekonomický model fungovania predovšetkým printových médií čelí zásadným výzvam v podobe poklesu tržieb z reklamy. Je zrejmé, že na to, aby sa tradičné médiá dokázali prispôsobiť tejto novej realite a prežiť, potrebujú finančne silného a stabilného investora. My preto chceme našim mediálnym partnerom ponúknuť finančnú stabilitu a zároveň široké know-how a expertízu z riadenia zložitých reštrukturalizačných projektov v regióne. Našim cieľom je podieľať sa na vybudovaní ekonomicky úspešného modelu fungovania médií v stredoeurópskom regióne," povedal Danko.
V nasledujúcich mesiacoch má Penta spolu so svojimi partnermi za cieľ vybudovať a predstaviť mediálny manažment, ktorý bude zložený z medzinárodných a aj domácich expertov. Manažment bude zodpovedný za ďalšie akvizície nielen na slovenskom, ale aj českom a poľskom trhu a zároveň bude strategicky riadiť celé mediálne portfólio.
„Sme si plne vedomí zodpovednosti a aj obáv, ktoré vyvoláva náš vstup na mediálny trh predovšetkým tým, že naša investičná skupina patrí medzi popredných hráčov na slovenskom, ale aj českom, či poľskom trhu. Aj preto chceme dôsledne oddeľovať riadenie a činnosť redakcií od našich ďalších podnikateľských aktivít, či záujmov. S vedením redakcií preto chceme otvorene diskutovať o jasne definovaných pravidlách v podobe etického kódexu, ktoré budú redakciám garantovať nezávislosť pri tvorbe novinárskeho obsahu," povedal Martin Danko.
Dôvody, ktoré uvádza Penta k vstupu na mediálny trh:
– stredoeurópsky akvizičný potenciál, ktorý umožňuje veľkosť investície v súlade s investičnými kritériami Penty
– postupný odchod nadnárodných vydavateľských skupín a hráčov z regiónu
– výrazná exponovanosť Penty v retailovom odvetví a vo firmách, ktoré sú silne orientované na koncového zákazníka. Penta vlastní firmy ako je Fortuna, Dôvera, Dr.Max, EM&F Group, Svet zdravia, EMC, ProCare, Primabanka, Privatbanka, ktoré spolu s ďalšími retailovými spoločnosťami dosahujú ročné tržby v objeme 3,5 miliardy eur
– investícia do médií vytvára pre tieto firmy a projekty zaujímavú komerčnú príležitosť v podobe využívania reklamného cross sellingu, ako v tradičnej (napr. printovej), tak aj v on-line podobe. Pre obidve strany (médiá a aj uvedené firmy a projekty) má takéto partnerstvo významný komerčný potenciál.