Redakcia Glob.sk poskytla stanovisko k odchodu šéfredaktorky Lebiš Ruttkayovej Foto: Plus Jeden deň

Redakcia Glob.sk poskytla stanovisko k odchodu šéfredaktorky Lebiš Ruttkayovej

23.10.2019 21:05 | Tlač | mk

Podľa informácií z Kočnerovej Threemy a neoverených informácií Igora Matoviča z Kočnerovej aplikácie Viber Martina Lebiš Ruttkayová pracovala podľa inštrukcií Mariána Kočnera, za čo si vyžiadala aj finančnú odmenu.

„V súčasnosti sa nachádzam na materskej dovolenke, po dohode so súčasným zamestnávateľom a na základe neustálych útokov na mňa sa navyše sťahujem z mediálneho priestoru,“ napísala v reakcii pre Omediach.com minulý týždeň Lebiš Ruttkayová.

Podrobnosti: Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Lebiš Ruttkayová v minulosti pôsobila ako redaktorka STV, Hospodárskych novín, TV Lux, Aktuálne.sk, Plus 7 dní a Plus JEDEN DEŇ. Od 1. septembra 2018 bola súčasťou spravodajského portálu Glob.sk, ktorý mal blízko k ľuďom zo strany SKOK, pripravoval ho aj Daniel Krajcer. V redakcii pôsobila na pozícii šéfredaktorky. 10. júna 2019 nastúpila na materskú dovolenku. Po dohode sa stala prispievateľkou portálu Glob.sk, píše redakcia. Do minulého týždňa bola v tiráži označená ako šéfredaktorka.

Redakcia Glob.sk dnes poskytla Omediach.com stanovisko, v ktorom sa od práce bývalej šéfredaktorky dištancuje. „Redakcia portálu Glob.sk s pohoršením sleduje viaceré medializované informácie súvisiace s osobou Martiny Lebiš Ruttkayovej,“ píše v stanovisku redakcia. V reakcii na informácie, na ktoré minulý týždeň upozornil web Omediach.com, že počas svojho pôsobenia v denníku Plus JEDEN DEŇ mala napísať článok za finančnú odmenu a na objednávku Kočnera, s ňou ukončili spoluprácu. „Zároveň sme si s poľutovaním prečítali ďalšie informácie, ktoré sa majú týkať jej osoby. Podľa zatiaľ neoverených správ pochádzajúcich z komunikácie, ktorú zverejnil poslanec Igor Matovič, mala počas pôsobenia v redakcii Plus 7 dní údajne urobiť riadený rozhovor s podpredsedom parlamentu Martinom Glváčom. O to, aby bol zrealizovaný, mal Martin Glváč žiadať Mariana Kočnera. Rozhovor vyšiel v týždenníku v auguste 2016 a ako jeho autorka je uvedená Martina Ruttkayová.

Redakcia Glob.sk sa dištancuje od spôsobu práce, aký mala podľa medializovaných informácií naša bývalá kolegyňa v minulosti využívať ako redaktorka v Plus 7 dní a Plus JEDEN DEŇ. Zároveň chceme deklarovať, že si nie sme vedomí toho, že by obdobným spôsobom pracovala aj počas svojho pôsobenia v Glob.sk,“ napísala redakcia.

Odporúčame aj: Kočner mal Glvačovi údajne vybaviť rozhovor v Plus 7 dní, novinárke mal zatiaľ strážiť deti (VIDEO)

Ruttkayová za tlak na odstúpenie Lucie Žitňanskej si podľa Kočnerovej Threemy vypýtala 1300 eur na dovolenku, pomáhala na žiadosť Kočnera napísať pozitívny článok o štátnej tajomníčke Monike Jankovskej, či zverejnila riadený rozhovor, ktorý si pripravil a chcel mať v Plus 7 dní Martin Glváč.

Je podozrenie, že aj viaceré ďalšie články napísala pod kuratelou Kočnera. V roku 2016 veľká časť redakcie Plus 7 dní, kde vtedy pracovala, upozornila na jej aktivity v prospech Kočnera. Vedeniu poslali list, v ktorom vyjadrili znepokojenie nad pôsobením redaktorky v časopise a tvrdili, že redaktorka svojím konaním neakceptovateľným spôsobom pošpinila dobré meno Plus 7 dní a žiadali od vedenia vydavateľstva, aby v ňom prestala pracovať. Vydavateľstvo ju neprepustilo, len preložilo na prestížnu pozíciu hlavnej politickej redaktorky do denníka Plus Jeden deň, kde jej vytvorili priestor aj na vlastnú reláciu.



O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku. Od prvého momentu sa s vami bude rozprávať zamestnanec linky a nie automat (VIDEO)

O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku. Od prvého momentu sa s vami bude rozprávať zamestnanec linky a nie automat (VIDEO)

O2 sa rozhodlo radikálne zmeniť zážitok, s akým sa zákazník najčastejšie stretáva pri volaní na zákaznícke linky. Preto v týchto dňoch pristúpilo k vypnutiu prednahratých hlášok, ktoré slúžili na navigovanie zákazníka a prináša priame spojenie so zamestnancom zákazníckej linky  už od začiatku hovoru. Zákazník tak po novom nebude musieť počúvať vopred nahraté dlhé zoznamy možností ani zadávať žiadne čísla v menu, ale hneď po vytočení čísla 949 je privítaný a spojený s najbližším voľným asistentom.

Začal proces, v ktorom herec Depp žaluje bulvárny denník

Začal proces, v ktorom herec Depp žaluje bulvárny denník

S čiernou šatkou zakrývajúcou ústa a nos dnes prišiel na súd v Londýne hrdina Pirátov z Karibiku a hollywoodsky herec Johnny Depp.

VÚB banka má novú kampaň s Petrou Polnišovou aj Evou Večerovou (VIDEO)

VÚB banka má novú kampaň s Petrou Polnišovou aj Evou Večerovou (VIDEO)

VÚB banka začiatkom júla spustila novú kampaň s názvom „Čo je v rodine to sa počíta“, ktorá sa odohráva v prostredí rodiny a susedov.

EÚ musí bojovať s nenávisťou na internete spoločne, povedala podpredsedníčka EK

EÚ musí bojovať s nenávisťou na internete spoločne, povedala podpredsedníčka EK

Európska únia potrebuje záväzné spoločné pravidlá, ktoré by prinútili internetové sociálne siete aktívne bojovať proti nenávistným prejavom a zároveň rešpektovať slobodu prejavu.

Špeciálna verzia festivalu – Nádych s Atmosférou – bude a až trikrát

Špeciálna verzia festivalu – Nádych s Atmosférou – bude a až trikrát

Výnimočné situácie si žiadajú výnimočné riešenia. Preto sa organizátori festivalu Atmosféra, ktorý sa koná v prekrásnom prostredí viníc neďaleko Hontianskych Nemiec, rozhodli priniesť festival k návštevníkom aj tento rok – avšak v komornejšej verzii s dôrazom na bezpečnosť. Miniséria podujatí Nádych s Atmosférou ovládne atmosférickú lúku v auguste 2020 dokonca trikrát!

RTVS prinesie seriálový hit Babylon Berlín (VIDEO)

RTVS prinesie seriálový hit Babylon Berlín (VIDEO)

Od pondelka 6. júla sa na obrazovky RTVS vráti populárny výpravný seriálový hit z dielne HBO - Babylon Berlín. RTVS odvysiela vždy dva diely za sebou každý pondelok o 22:00 na Dvojke.

Kníhkupecká sieť Panta Rhei má nového šéfa

Kníhkupecká sieť Panta Rhei má nového šéfa

Od 1. júla 2020 došlo k zmene vo vedení v spoločnosti Panta Rhei.

Automatické hlášky nahradili asistenti a asistentky, ohlasuje O2 v reklame (VIDEO)

Automatické hlášky nahradili asistenti a asistentky, ohlasuje O2 v reklame (VIDEO)

O2 sa rozhodla zmeniť komunikáciu so zákazníkmi.

Irán nevylúčil, že za požiarom v Natanze bol kybernetický útok

Irán nevylúčil, že za požiarom v Natanze bol kybernetický útok

Irán podnikne odvetu proti ktorejkoľvek krajine, ktorá spácha kybernetický útok na jeho jadrové zariadenia. Po štvrtkovom požiari v blízkosti továrne na obohacovanie uránu v Natanze to vyhlásil šéf iránskej civilnej obrany.

Bývalý redaktor Trendu sa vyjadruje za ministerstvo školstva

Bývalý redaktor Trendu sa vyjadruje za ministerstvo školstva

Tomáš Nejedlý, ktorý patril medzi skupinu redaktorov, s ktorými vydavateľstvo News and Media Holding počas pandémie koronavírusu ukončilo spoluprácu, už pracuje na ministerstve školstva.

Najčítanejšie