Reklama na spodnú bielizeň: nie je telová ako telová

Reklama na spodnú bielizeň: nie je telová ako telová Foto: Naja

Aká je predstava o tzv. telovej farbe v našich obchodoch so spodnou bielizňou? Zvyčajne je to svetlobéžový odtieň.

 

 

Keď v roku 2012 zbadala návrhárka Catalina Giralda olympijskú víťazku v gymnastike Gabby Douglas súťažiť, ostala zaskočená detailom na jej tele.
Gymnastka - Američanka tmavej pleti - mala na členku fixačnú náplasť – tzv. bandáž telovej farby, ktorá však na jej pleti kričala.

"Aj ja som často nosila takéto náplaste, ale až pri Gabby som si uvedomila, že telová nie je pre každého telová," povedala Giralda pre web Adweek.com.

Giralda má dnes vlastnú značku spodnej bielizne s názvom Naja, a nápad z roku 2012 využila v novej „nahej" kampani Nude for All, kde myslí na telovú farbu všetkých zákazníčiek. Podľa webu Adweek.com, ktorý na kampaň upozornil, na bilbordoch v New Yorku nie sú tradičné modelky.

Foto: Naja

Pózuje na nich desať žien rôznych postáv, rôzneho etnika a z rôzneho prostredia - napríklad sólistka baletu zo San Francisca, softvérová inžinierka, či študentka Harvardu. Súčasťou kampane budú aj príbehy žien.

Foto: Naja

Kampaň, ktorá potiera rasové stereotypy, vytvorila agentúra Badger & Winters, ktorej spoluzakladateľka a šefdizajnérka Madonna Badger bojuje proti sexizmu v reklame pod heslom #WomenNotObjects.