Ponuka UPC na prémiový balíček bola neetická, tvrdí Rada pre reklamu

Ponuka UPC na prémiový balíček bola neetická, tvrdí Rada pre reklamu

"Zákazník v nijakom prípade nemôže byť poškodený," reaguje UPC.

 

 

Na Rada pre reklamu prišli dve sťažností na ponuku spoločnosti UPC zasielaná e-mailom: „Prémiový balíček programov". Sťažovatelia uvádzajú, že ponuka nebola z ich strany vyžiadaná a že bezplatná ponuka kanálov je platná na mesiac a po uplynutí tejto doby bude zákazníkovi účtovaný mesačný poplatok v prípade, že sa z ponuky neodhlási.

Jeden zo sťažovateľov nepovažuje za etické ani šírenie predmetnej ponuky tohto druhu e-mailom, keďže tento sa k adresátovi nemusí dostať.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu sa stotožnila s názormi sťažovateľov. Zadávateľ komunikoval možnosť sledovať vybrané televízne stanice bezplatne jeden mesiac. V prípade ak spotrebiteľ nemal záujem sledovať vybrané televízne stanice po uplynutí „bezplatného" obdobia, mal povinnosť sa zo služby „odhlásiť". Takéto konanie nepovažuje AK RPR za súladné s Kódexom a pri posudzovaní vychádzala okrem iného aj zo skutočnosti, že forma zasielania reklamy v podobe e-mailovej ponuky, ktorá nemusela byť užívateľovi doručená - zákazník mohol ponuku prehliadnuť, prípadne sa k nej ani nemusel v danom časovo období dostať (napr. z dôvodu, že ponuka bola presunutá do priečinka s nevyžiadanou poštou). Mohla viesť k opomenutiu konania a následnému využívaniu služby, s ktorým zákazník vedome nesúhlasil (ktorú si neobjednal).

Odporúčame aj: Tlačová správa z 9. zasadnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu

„Zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť komunikácii podmienok konečnej ceny a svojej bezplatnej ponuky a spotrebiteľ tak mohol byť uvedený do omylu, a preto vyhodnotila reklamu ako zavádzajúcu," píše vo svojom rozhodnutí komisia.

"Balíček Plus, ktorý obsahuje 19 televíznych staníc, sme ponúkli vybraným zákazníkom ako benefit na 4 týždne bezplatne. Zákazníkov sme o tom informovali emailom, ktorý uviedli ako svoj kontaktný email. Pokiaľ mal zákazník záujem o sledovanie balíčka Plus aj po tomto období, nemusel nič robiť – po 4 týždňoch mohol 19 staníc tohto balíčka sledovať naďalej za zvýhodnenú cenu 1,90 EUR, a to bez akejkoľvek viazanosti, t.j. mohol a môže jeho užívanie kedykoľvek ukončiť. Ak zákazník o balíček Plus po uvedenom 4 týždňovom období nemá záujem, stačí mu kliknúť na link uvedení v emaili, čím si ho jednoducho deaktivuje," vysvetľuje v svojej reakcii spoločnosť UPC.

„Ak by však zákazník po stanovenom čase (v tomto prípade po 4 týždňoch) zabudol užívanie balíčka Plus deaktivovať, nič sa nestane. Balíček Plus mu bude deaktivovaný odo dňa ohlásenia bez podmienky akejkoľvek úhrady. Ak by balíček náhodou bol účtovaný, stačí keď to zákazník ohlási, poplatok za balíček mu bude stornovaný," píše v stanovisku k rozhodnutiu spoločnosť UPC, podľa ktorej zákazník tak v nijakom prípade nemôže byť poškodený.