Reťazec dm drogérie markt, ktorý podniká aj na Slovensku, získal v Nemecku anticenu Zlatý kôl v plote. Jej tvorcom sa zdá, že firma balením produktov podporuje rodové klišé.
Na svojom webe o tom píše týždenník Der Spiegel.
Jeden sprchový gél v ružovej, jeden vo svetlo modrej. Musí tento výrobok farbou zodpovedať pohlaviu toho, kto ho použije? Podľa združenia z Bonnu, ktoré za anticenou udeľovanou od roku 2017 stojí, je to zbytočné. Jej udeľovaním chce prispievať k "podpore slobody voľby nad rámec obmedzujúcich stereotypov".
Drogéria dm sa do hľadáčika združenia dostala preto, že podľa jeho zistení cieli mnoho výrobkov na určité pohlavie. Začína to vraj už u malých detí.
"Povedzte nám, čo má vaše dieťa medzi nožičkami, my vám povieme, aké má používať cumlíky, handričky, fľaše na pitie a podbradníky." Takto podľa združenia dm obmedzuje rodičov.
Odporúčame aj: Británia zakázala reklamy so stereotypným pohľadom na mužov a ženy (VIDEO)
Spoločnosť sa proti výhradám iniciátorov anticeny ohradila. Niektoré z kritizovaných produktov podľa nej už v ponuke dlhšiu dobu nie sú. Riaditeľka Kerstin Erbeová k tomu povedala, že firma zákazníkom vždy odporúča, aby sa rozhodli pre taký výrobok, z ktorého majú oni a hlavne deti najlepší pocit.
Firma tiež na svoju obranu uviedla, že sa riadi potrebami zákazníkov: "Napríklad pri dojčenských a detských produktoch sme zistili, že väčšina našich zákazníkov chce, aby dievčatá a chlapci mali známu farebnú schému a dizajn." Sortiment samozrejme zahŕňa aj produkty "v rodovo neutrálnych farbách", dodáva dm.
V minulosti získali anticénu Zlatý kôl v plote čítanky pre dievčatá (s poníkmi a princeznami) a pre chlapcov (s pirátmi a policajtmi).