Kampaň s mŕtvym vtákom upozorňuje na masaker v Stredomorí (FOTO) Foto: Zoo Bratislava

Kampaň s mŕtvym vtákom upozorňuje na masaker v Stredomorí (FOTO)

15.07.2019 13:34 | Reklama | mk

Nielen na Slovensku ale aj v ČR sa v týchto dňoch objavila nezvyčajná bilbordová kampaň, ktorá ukazuje fotky mŕtvych vtákov.

 

Na bilbordoch je vedľa fotky nápis 25 000 000 sťahovavých vtákov je každoročne zabitých v Stredomorí.

Za kampaňou je Únia českých a slovenských zoologických záhrad (UCSZOO), ktorá chce takýmto spôsobom poukázať na masakre sťahovavých vtákov v Stredomorí.

Podľa odhadu organizácie BirdLife International je každoročne v Stredomorí nelegálne zabitých 25 miliónov sťahovavých vtákov. Podľa prieskumu tejto organizácie je medzi týmito zabitými vtákmi, z ktorých väčšina by hniezdila na európskom kontinente, 20 200 000 spevavcov (asi 2 900 000 piniek obyčajných a 1 800 000 peníc čiernohlavých), približne 1 800 000 vodných vtákov, 700 000 holubov a hrdličiek, alebo 100 000 dravcov. Tieto vtáky, ktoré leteli cez Stredomorie pri ceste do a zo svojich hniezdisk, sú strieľané, chytané do sieti, na lep, alebo do pasce, a to pre zábavu, na jedlo či na klietkový chov.

Foto: Zoo Bratislava

"Situácia je veľmi vážna, a to ešte netušíme, koľko takto zabitých vtákov pochádza z Českej či Slovenskej republiky. Určite nie málo. Jedným z dôležitých poslaní zoologických záhrad je ochrana biodiverzity, preto sa strašnému masakru vtákov nechceme nečinne prizerať. Aj bez toho, vplyvom zásahu do krajiny, vtáčích druhov v Európe razantne ubúda,“ vysvetlil dôvody vzniku kampane prezident UCSZOO Erich Kočner.

Foto: Zoo Bratislava

"Ani niektoré zo štátov Európskej únie, najmä Taliansko a Francúzsko, nie sú schopné dodržať to, k čomu ich zaväzuje ako Bonnský a Bernský dohovor, tak aj európska Smernica o ochrane voľne žijúcich vtákov,“ povedal riaditeľ ZOO Praha Miroslav Bobek. "Zmyslom tejto kampane je upozorniť na problém nelegálneho lovu nielen talianskych, francúzskych a ďalších turistov prichádzajúcich do Prahy a Bratislavy, ale hlavne zvýšiť záujem médií u nás a v zahraničí.

Outdoorová kampaň bude prebiehať do konca augusta. Štyri billboardy sú rozmiestnené v Prahe na Európskej triede, päť ich je v Bratislave: na Ivanskej ceste, pri výjazde z letiska, na Bajkalskej a Vajnorskej ulici a na Trnavskom mýte.

pošli na vybrali.sme.sk


Inkognito so Zuzanou Čaputovou malo historický rekord (VIDEO)

Inkognito so Zuzanou Čaputovou malo historický rekord (VIDEO)

Špeciálny diel zábavnej relácie televízie JOJ Inkognito, ktorý odvysielala televízia v pondelok večer, dosiahol podľa JOJ hneď dva rekordy.

Operátor upozorňuje na podvodné telefonáty, útočia na city

Operátor upozorňuje na podvodné telefonáty, útočia na city

Mobilný operátor 4ka zachytil včera vôbec najmasívnejší pokus o podvodné volania zo zahraničia.

Slovenské školstvo má množstvo problémov, učiteľom to ale nie je jedno

Slovenské školstvo má množstvo problémov, učiteľom to ale nie je jedno

Prvý ročník projektu Na každej škole záleží ukázal, že školy majú záujem rozvíjať tak schopnosti učiteľov, ako aj svojich žiakov. A to aj napriek podfinancovaniu, či ďalším problémom, ktorým naše školstvo čelí. Komenského inštitút spolu s Poštovou bankou sa preto rozhodli nadviazať na úspech pilotného ročníka a rozbehnúť jeho pokračovanie v Nitrianskom kraji. Následne bude prebiehať aj v ďalších župách.

Zuzana Čaputová bude hosťom špeciálnej relácie Václava Moravca (VIDEO)

Zuzana Čaputová bude hosťom špeciálnej relácie Václava Moravca (VIDEO)

Prezidentka Zuzana Čaputová bude hosťom relácie ČT24 Fokus Václava Moravca.

Divadelné Dosky vyhrala inscenácia, ktorá ukazuje, čo môžu spôsobiť konšpiračné teórie (VIDEO)

Divadelné Dosky vyhrala inscenácia, ktorá ukazuje, čo môžu spôsobiť konšpiračné teórie (VIDEO)

"Ak chcem nejakým spôsobom podať odhalenie komplotu, nemusím záujemcovi dodať nič originálne, naopak, treba mu ponúknuť len a najmä to, o čom sa už dávno dozvedel, alebo by sa mohol oveľa ľahšie dozvedieť inými cestami. Ľudia veria iba tomu, čo už vedia, a práve v tom spočíva krása Univerzálneho Formy Sprisahania.“

Kofola má zmeny vo vedení marketingu

Kofola má zmeny vo vedení marketingu

Skupina Kofola v lete rozšírila svoje portfólio akvizíciou spoločnosti Espresso, ktorú spojila so spoločnosťou LEROS a vytvorila tak nový pilier skupiny. V tejto súvislosti posilňuje tímy.

Víťazi cien DOSKY 2019 sú už známi

Víťazi cien DOSKY 2019 sú už známi

Počas slávnostného ceremoniálu sa v nedeľu 10. novembra večer odovzdávali v budove Mestského divadla P.O. Hviezdoslava ceny DOSKY 2019. Ide už o 24. ročník Divadelných ocenení sezóny – DOSKY, ankety divadelných kritikov a teoretikov. V tomto roku opätovne rozhodovali aj diváci svojim hlasovaním o Cene Slovenskej sporiteľne pre Divadlo sezóny 2019.

Ani 30 rokov po revolúcii mnoho Slovákov nerozumie pojmu investovanie

Ani 30 rokov po revolúcii mnoho Slovákov nerozumie pojmu investovanie

Niektorí ľudia majú nereálne predstavy o tom, koľko môžu zarobiť pri investovaní svojich voľných peňazí. Očakávajú, že za rok sa im zhodnotia v priemere až o 19 percent.

Z vraždy ukrajinského novinára je podozrivý manželský pár

Z vraždy ukrajinského novinára je podozrivý manželský pár

Ukrajinská polícia zadržala manželský pár, ktorý možno figuroval vo vražde novinára Pavla Seremeta pred tromi rokmi.

Boris Farkaš: Do tejto dámy som sa okamžite zamiloval (VIDEO)

Boris Farkaš: Do tejto dámy som sa okamžite zamiloval (VIDEO)

Známy herec Boris Farkaš ju miluje. Zamiloval sa do nej okamžite, ako si s ňou ľahol po prvý raz do postele...

Najčítanejšie