Prieskum: Trnavské rádio patrí v Trnave medzi tri najpočúvanejšie Foto: Matúš Koprda

Prieskum: Trnavské rádio patrí v Trnave medzi tri najpočúvanejšie

24.09.2019 11:01 | Rádio | TS

RegioMedia – media representative pre regionálne rádiá, spustila sériu prieskumov počúvanosti regionálnych rádií. Ako prvé zmonitorovali počúvanosť Trnavského rádia. Z výsledkov vyplýva, že Trnavské rádio patrí v Trnave medzi tri najpočúvanejšie rádiá.

Ako uvádza Miriam Kittler, konateľka spoločnosti RegioMedia, „dôvodom na spustenie prieskumov počúvanosti regionálnych rádií je fakt, že na Slovensku neexistuje prieskum počúvanosti rádií, ktorý by reálne meral regionálne rádiá a už vôbec nie v konkrétnych mestách a okresoch. Preto sme v spolupráci s prieskumnou agentúrou AKO spustili sériu prieskumov, zameraných na počúvanosť rádií v jednotlivých okresoch.“

Ako prvý bol pilotný prieskum na okresy, v ktorých je možné naladiť Trnavské rádio. Kvantitatívny reprezentatívny prieskum bol realizovaný na vzorke 750 respondentov. Postupne budú do konca roka 2019 realizované prieskumy na ďalšie regióny tak, aby sme mali informáciu o počúvanosti regionálnych rádií, ktoré sú v sieti RegioMedia.

Prvý zo série reprezentatívnych prieskumov bol realizovaný formou telefonického dopytovania na vzorke 750 respondentov žijúcich v okresoch Trnava, Hlohovec, Dunajská Streda, Galanta, Piešťany, Pezinok a Senec. Respondenti nepoznali zadávateľa prieskumu. Trnavské rádio je jedným z najmladších rádií na Slovensku.

Archív M.K.

 

Za necelé dva roky sa stalo obľúbenou stanicou nielen v Trnave, ale aj v širšom okolí. V spontánnej znalosti patrí podľa prieskumu medzi najznámejšie regionálne rozhlasové stanice („Viem že také rádio existuje“). Priamo v meste Trnava je na prvom mieste v známosti s výsledkom 58,1%. Zároveň je v meste treťou najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou, počúva ho aspoň občas až 23,3% poslucháčov. Za Trnavským rádiom sa umiestnili všetky ostatné rozhlasové stanice. Výnimkou je iba Rádio Expres a Rádio Slovensko.
Počúvanosť Trnavského rádia v regióne, kde je možné ho naladiť, je 23 000 poslucháčov. Typický poslucháč Trnavského rádia je v zrelom veku od 45 rokov, pričom takmer rovnomerne sú zastúpení muži aj ženy.

Z tých, ktorí toto rádio počúvajú, ho denne alebo viackrát do týždňa počúva až 76% poslucháčov. Priemerný čas počúvania presahuje 120 minút, takúto dĺžku uviedla tretina počúvajúcich. Najpočúvanejším časom je v Trnavskom rádiu predpoludnie (od 9.00 do 12.00 hod) a neskoré popoludnie (od 16.00 do 20.00 hod.). Podvečerný a večerný čas (po 16.00 hod.) počúva rádio spolu 57% z jeho poslucháčov.

„Potešilo nás, ako silné je Trnavské rádio až do večerného času. Takto dlhý prime-time je dobrou správou pre klientov,“ hovorí programový riaditeľ Trnavského rádia, Dušan Vančo.

Kde najčastejšie poslucháči ladia Trnavské rádio? V práci ho počúva 40% a doma 60% jeho poslucháčov. V aute ho ladí štvrtina poslucháčov. Dôvodom je regionálny dopravný servis Trnavského rádia, ktorý sa sústreďuje iba na regionálne cesty, k poslucháčom je tak najbližšie.

„Prieskum nám potvrdil, že regionálne rádiá sú autentické a oslovujú poslucháčov vo svojom regióne veľmi efektívne. Trnavské rádio je na trhu menej ako dva roky a za tento krátky čas dosiahlo skvelé výsledky. Chceme však ešte viac naplniť rastový potenciál, ktorý má.“ dodáva Vančo.

Trnavské rádio prináša poslucháčom zaujímavý regionálny obsah. Spravodajstvo vysiela netypicky päť minút pred celou, čo zdôrazňuje aj claimom „O 5 minút skôr ako ostatní“. Dáva priestor zaujímavým lokálnym hosťom a osobnostiam, ale aj regionálnym hudobníkom. Je neustále medzi poslucháčmi, vysiela z mnohých verejných podujatí.



Zjazdoví lyžiari a kanoista si zmerali sily v netradičnom trojboji. Kto zvíťazil? (VIDEO)

Zjazdoví lyžiari a kanoista si zmerali sily v netradičnom trojboji. Kto zvíťazil? (VIDEO)

Vodnoslalomár Matej Beňuš a zjazdoví lyžiari Adam a Andreas Žampovci sa stretli v súboji, ktorý preveril ich šikovnosť, rýchlosť aj schopnosti na bicykli. Ich zápolenie je súčasťou kampane spoločnosti BILLA, v ktorej predajniach prebieha počas tohto leta spotrebiteľská súťaž „Uži si leto na bajku“ o 240 športových bicyklov.

Polícia vyšetruje rasistický článok o požiari v Bohumíne

Polícia vyšetruje rasistický článok o požiari v Bohumíne

Polícia vyšetruje rasistický článok o tragickom požiari v Bohumíne.

Vilo Rozboril nerozdáva milióny, ide o podvod

Vilo Rozboril nerozdáva milióny, ide o podvod

Napriek tomu, že statusy s fotkou Vila Rozborila sľubujúce milióny, poukážky či auto... vyzerajú už na prvý pohľad veľmi nedôveryhodne, na facebooku na ne stovky ľudí naleteli a podvod vo veľkom ďalej šíria.

O aktivity TikToku sa zaujíma už aj Twitter

O aktivity TikToku sa zaujíma už aj Twitter

Americká internetová spoločnosť Twitter prejavila záujem o prevzatie aktivít čínskej aplikácie pre zdieľanie krátkych videí TikTok v Spojených štátoch.

CNN Prima News nebude vysielať spravodajskú relaciu Hlavní Zprávy

CNN Prima News nebude vysielať spravodajskú relaciu Hlavní Zprávy

Televizní skupina Prima v příštích týdnech stáhne svou hlavní zpravodajskou relaci Hlavní zprávy ze CNN Prima News, dále ji bude vysílat už jen na stanici Prima.

Novou šéfkou tlačového oddelenia ministerstva kultúry je dlhoročná novinárka

Novou šéfkou tlačového oddelenia ministerstva kultúry je dlhoročná novinárka

Aj tlačové oddelenie ministerstva kultúry, na čele ktorého je nominantka OĽaNO Natália Milanová, prešlo po voľbách zmenou.

Znížená mobilita Slovákov vyplývajúca z opatrení v koronakríze sa naplno prejavila v polročných výsledkoch skupiny O2

Znížená mobilita Slovákov vyplývajúca z opatrení v koronakríze sa naplno prejavila v polročných výsledkoch skupiny O2

Počet zákazníkov operátora O2 dosiahol koncom júna už takmer 2,16 mil., čo je o 4% viac ako pred rokom. Výnosy skupiny O2 na Slovensku, ktorá zahŕňa aj výsledky spoločnosti O2 Business Services, dosiahli koncom júna 138 mil. eur, čo je medziročne menej o 6%. Do polročných výnosov sa tak naplno premietla už aj situácia spojená so šírením koronavírusu na Slovensku a štátnych opatrení k jeho zamedzeniu, ako aj tretinový pokles ceny prepojovacích poplatkov. Zisk skupiny O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o necelé 2% na 58 mil. eur.

Nova chystá nové díly Špecialistov aj svadobný sociálny experiment (VIDEO)

Nova chystá nové díly Špecialistov aj svadobný sociálny experiment (VIDEO)

Televize Nova chystá na podzim nové díly krimi seriálu Specialisté, na obrazovky se po několikaměsíční pauze způsobené koronavirem vrátí seriál Ulice.

Domáce spravodajstvo v RTVS bude riadiť bývalá hovorkyňa a redaktorka

Domáce spravodajstvo v RTVS bude riadiť bývalá hovorkyňa a redaktorka

Do vedenia televízneho spravodajstva prichádza Slávka Gáborová.

New York Times klesol zisk o 6%, tržby z digitálu prevýšili tlač

New York Times klesol zisk o 6%, tržby z digitálu prevýšili tlač

Americkému vydavateľovi novín The New York Times (NYT) klesol v druhom štvrťroku čistý zisk o šesť percent na 23,7 milióna dolárov. Tržby digitálnej divízie prvýkrát prevýšili tržby z tlačenej verzie novín. Celkové tržby sa síce znížili, ale prekonali odhady analytikov.

Najčítanejšie