Kofola prichádza na trh s Cirkulkou (FOTO)

Kofola prichádza na trh s Cirkulkou (FOTO) Foto: Kofola

Kofola v Rajeckej Lesnej uvádza na slovenský trh Cirkulku - alternatívu pre tých, čo nechcú kupovať nealko nápoje v jednorazových obaloch, hľadajú udržateľné riešenie alebo im jednoducho nápoje zo skla viac chutia.

„Tradičné a obľúbené značky ako Kofola, Vinea a Rajec majú potenciál zmeniť spotrebné správanie ľudí, preto práve tie odštartovali náš projekt vratných sklených fliaš v maloobchode,“ povedal Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola. „Z odborných analýz, ktoré sme si nechali spracovať, vyplýva, že vratné obaly sú jedným z najlepších riešení vo vzťahu k prírode. Som rád, že ani pandémia, ani zložitá ekonomická situácia nám nezabránili uskutočniť naše sny, že sme sa nevzdali a doviedli projekt Cirkulka do zdarného konca, teda vlastne začiatku.“ dodal.

Do vývoja Cirkulky investovala Kofola viac ako milión eur. „Isté náklady zhltla úprava výrobnej linky, etiketovačky a paletizácie. Hlavné investície však putovali do vývoja odolných vratných fliaš a modulárnej prepravky z recyklovaného materiálu,“ vysvetľuje Markéta Ryšková, projektová manažérka, ktorá mala vývoj Cirkulky na starosti.

Fľaše Cirkulky navrhol slovenský dizajnér Martin Turzík a vyrobila česká skláreň Moravia. Sú z priehľadného skla, majú objem 1 liter a recyklovaný hliníkový skrutkovací uzáver a líšia sa len etiketou jednotlivých značiek. Originálne odnosné prepravky sa dajú jednoducho spojiť, vďaka čomu môžu odniesť 6 alebo 12 fliaš. Pre spotrebiteľa bude vďaka nim nákup vratného skla rovnako komfortný a jednoduchý ako nákup celých PET balení.

„Urobili sme maximum pre to, aby Cirkulka dokonale stelesňovala princíp cirkularity, ktorý je cestou budúcnosti. Snažili sme sa zachovať súčasný komfort, na ktorý sme si ako spotrebitelia zvykli, ale zároveň prispieť k predlžovaniu životnosti obalu, aj k minimalizácii odpadu a dopadu na životné prostredie,“ popisuje vývoj obalu Markéta Ryšková.

Na Slovensku budú vratné litrovky dostupné vo väčšine predajní maloobchodnej siete Tesco. V Česku smeruje Kofola k Rohlik.cz.

Spotrebitelia si budú môcť do jednej prepravky nakombinovať Kofolu, Vineu aj Rajec podľa vlastnej chuti. Prázdne fľaše aj prepravky sa budú vracať na bežnom výkupnom mieste, v Tescu na Slovensku cez zálohomat. Záloha za každú fľašu predstavuje 0,3 €, záloha za prepravku zase 2 €.

Najnovšie