Adidas predá za 2,1 miliardy eur americkú značku Reebok

Adidas predá za 2,1 miliardy eur americkú značku Reebok Foto: FB Reebok

Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas sa dohodol, že predá svoju americkú značku Reebok americkej spoločnosti Authentic Brands Group (ABG). Tá za značku zaplatí až 2,1 miliardy eur. Adidas to oznámil v tlačovej správe.

Adidas značku Reebok kúpil asi pred 15 rokmi, aby mohol lepšie súperiť so svojim tradičným americkým konkurentom Nike. Za značku vtedy zaplatil zhruba 3,1 miliardy eur. Slabé výsledky Reeboku však viedli k opakovaným výzvam zo strany akcionárov, aby sa firma tejto značky zbavila.

Medzitým sa nemeckému podniku podarilo upevniť pozíciu svojej hlavnej značky Adidas v Spojených štátoch. Prispela k tomu spolupráca so slávnymi osobnosťami, medzi ktoré patrí napríklad rapper Kanye West alebo speváčka a herečka Beyoncé, poznamenala agentúra Reuters.

Adidas už vo februári oznámil, že plánuje predaj značky Reebok. Firma sa teraz chce zamerať na posilňovanie pozície svojej hlavnej značky Adidas na globálnom trhu so športovým tovarom.

Dokončenie predaja značky Reebok sa očakáva v prvom štvrťroku budúceho roka. "Veríme, že s touto zmenou vlastníctva bude mať značka Reebok dobrú pozíciu na dosiahnutie dlhodobého úspechu," uviedol šéf Adidasu Kasper Rorsted.

Zakladateľ a šéf ABG Jamie Salter označil prevzatie značky Reebok za dôležitý medzník v histórii svojho podniku. ABG vlastní práva na rôzne odevné a zábavné značky, o ktoré sa stará, ďalej ich rozvíja či poskytuje licenciu na ich použitie.