Poštová banka má vlastnú kolekciu oblečenia: Dobro sa nosí (FOTO) Foto: Dobro sa nosí

Poštová banka má vlastnú kolekciu oblečenia: Dobro sa nosí (FOTO)

18.09.2019 11:01 | Marketing | Komerčný článok

Poštová banka spustila predaj vlastnej kolekcie oblečenia pod názvom Dobro sa nosí. Celý výťažok z  predaja poputuje na dobrú vec. Záujemcovia ju nájdu v predajni Nosene a kúpou kúskov z tejto kolekcie sa aj oni stanú nositeľmi dobra.

 

Každý Slovák ročne vyhodí 4-12 kg oblečenia, v Európskej únii je to až 6 miliónov ton šatstva. Textilný odpad sa tak stáva druhým najpočetnejším hneď po plastoch. Poštová banka si uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť aj v oblasti ochrany životného prostredia, ako i silu mobilizovať, viesť k udržateľnému životnému štýlu a pomáhať tak širokej verejnosti. Práve preto vznikol nový projekt Poštovej banky Dobro sa nosí, ktorým chce priložiť ruku k dielu v otázke trvalej udržateľnosti a inšpirovať k tomu aj iných.

 Foto: Dobro sa nosí

„Negatívny vplyv textilného priemyslu a fast fashion na našu planétu a  naše životy je všeobecne známy. Preto sme sa rozhodli vzdelávať o tom aj zamestnancov prostredníctvom blogov, prednášok a inšpirovať ich k aktivitám, ktoré povedú k zmene. Jednou z nich bola aj zbierka oblečenia, z ktorej vznikla kolekcia Poštovej banky pod názvom Dobro sa nosí,“ vysvetľuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. Od 12. septembra sa predáva v Nosene. Poštová banka je tak provu inštitúciou na trhu, ktorá má vlastnú módnu značku.

 Foto: Dobro sa nosí

Prvým krokom k jej vzniku bolo zrušenie dress code na centrále. „Čím viac oblečenia kupujeme, tým viac podporujeme textilný priemysel a jeho škodlivý dopad na nás všetkých. Po zrušení dress code si už naši zamestnanci nemusia kupovať ďalšie biznis kúsky. Dostali tak možnosť správať sa ekonomicky a zároveň ekologicky aj v otázke obliekania,“ uvádza hovorkyňa. Menej oblečenia totiž znamená nielen menej finančných výdavkov, ale aj menej textilného odpadu.

„A keďže po zrušení dress code vznikla otázka, čo s už nepotrebným biznis oblečením, ktorého sme mali plné skrine, vyhlásili sme zbierku oblečenia, v ktorej sa vyzbieralo viac ako 500 ks šatstva. Nešlo o žiadnu novinku, zbierky sme organizovali aj predtým. Tejto sme však dali pridanú hodnotu,“ dodáva hovorkyňa. Poštová banka si zaregistrovala vlastnú značku oblečenia, Dobro sa nosí, spojila sa s predajňou Nosene a rozhodla sa venovať celý výťažok z predaja Nicolasovi, ktorého rodina sa ocitla vo finančných problémoch. Nositeľmi dobra sa stanú všetci, vďaka ktorým vyzbierané oblečenie získa druhú šancu, a ktorí jeho kúpou podporia srdečného študenta.

Foto: Dobro sa nosí

Uvedeniu značky do života predchádzal interný event pre zamestnancov banky. „Ranný príchod do práce sme im ozvláštnili módnou prehliadkou, ktorej súčasťou boli oni sami. Vo foajé centrály ich čakal DJ, červený koberec a improvizované módne mólo ako symbol toho, že každý z nás je súčasťou módneho biznisu a každý z nás by sa mal zamyslieť nad tým, akú značku svojim nákupom podporí. Zamestnanci dostali tiež zľavový voucher na nákup oblečenia v NOSENE ako poďakovanie za zapojenie sa do zbierky, ktorej výsledkom je vznik novej módnej kolekcie Poštovej banky,“ opisuje L. Žáčková.

Foto: Dobro sa nosí

Na komunikáciu projektu a prezentáciu efektu zrušenia dress code v online banka prvýkrát využila aj obľúbenú platformu Day By Me. Na Instagrame @dnes_nosim, ktorý pravidelne zverejňuje najlepšie outfity Slovákov a Sloveniek, banka postupne prezentovala aj fotky svojich zamestnancov v outfitoch, v ktorých chodia do práce po zrušení povinného dress code. „Ukázali sme ako si užívame voľnosť v obliekaní s cieľom motivovať aj iné spoločnosti k podobného kroku, ktorý môže prispieť k trvalej udržateľnosti,“ upresňuje head of marketing Poštovej banky Silvia Wenderlová. Okrem postovania outfitov zamestnancov na tejto platforme sa vďaka spolupráci s Day By Me banke podarilo otvoriť tému udržateľnej módy a konania „dobra“ ešte širšiemu publiku.

Všetky aktivity a projekty, ktoré spadajú pod projekt „Dobro sa nosí“ banka komunikuje na samostatnej podstránke na webe Poštovej banky www.postovabanka.sk/dobrosanosi.

Banka si za hlavný online komunikačný kanál zvolila Instagram, kde prezentuje hodnoty a kultúru firmy práve predstavovaním rôznorodého štýlu svojich zamestnancov. Pre svoje publikum pripravila aj výzvy, vďaka ktorej sa jej sledovatelia naučia správať sa rozumne nielen k financiám, ale aj k životnému prostrediu. V motivácií k zmene správania a rešpektu plánuje pokračovať. Okrem toho sa o projekte Dobro sa nosí môžete dočítať aj v ďalších obľúbených digitálnych a printových médiách.

Zároveň sa banka stala partnerom novej série podcastov Rádia Express, ktoré sa venujú eko témam v spoločnosti naozaj zaujímavých hostí, ktorí k téme eko majú rozhodne čo povedať.

 

Špeciálna kolekcia Dobro sa nosí bola uvedená do predaja vo štvrtok, 12. septembra, počas eventu v second-hande NOSENE za prítomnosti influencerky a stylistky Barbory Yurkovic. „Byť ambasádorom projektu, ktorý je zmysluplný, ktorý pomôže z určitého pohľadu celej planéte, je naplňujúce a som vďačná, že môžem byť jeho súčasťou. Keď ma oslovila Poštová banka s projektom Dobro sa nosí, neváhala som. Ako prvá v bankovom sektore zrušila rovnošaty zamestnancov a tí darovali svoje, už nepotrebné biznis oblečenie do Nosene. Dosiahli tým pár podstatných vecí: zamestnanci nemusia nakupovať do dvoch šatníkov, nepotrebné veci dostali nový život v Nosene a tie, ktoré sa nedali zaradiť do predaja, išli priamo na recykláciu. Pokiaľ aj vy vyhadzujete oblečenie do smetiaku, odkiaľ sa recykluje max. 10 %, skúste tiež zvážiť zodpovednejší variant,“ radí Barbora Yurkovic.