Čo všetko zmenila pandémia? Naučili sme sa pracovať z domu a konať zodpovedne

Čo všetko zmenila pandémia? Naučili sme sa pracovať z domu a konať zodpovedne Foto: Orange

Deň za dňom sa naše životy postupne vracajú do normálu. Tak ako iné krajiny, aj Slovensko sa ocitlo v situácii, akú sme doposiaľ ešte nezažili. Kvôli pandémii koronavírusu sa naše životy zmenili od základov a všetci sme boli prinútení zostať doma. Z bezpečia našich domovov sme sa naučili pracovať, vzdelávať, ale sa aj zabávať. Pomocnú ruku podala aj spoločnosť Orange, ktorá ponúkla množstvo bezplatných benefitov, vďaka ktorým sme túto situáciu dokázali zvládať čo najjednoduchšie.

Začiatkom marca sme dostali stopku takmer na všetko. Cestu do práce, plánovanie dovoleniek a kávičky s priateľmi sme vymenili za aktivity v našich domovoch. V tejto neštandardnej situácii sme však v sebe objavili aj solidárnosť a empatiu. Na to zareagoval aj líder v poskytovaní komplexných telekomunikačných služieb Orange. Jeho spoločensky zodpovedný prístup, ktorý dlhodobo presadzuje, sa prejavil vo veľmi rýchlom zavedení viacerých dôležitých opatrení, ktoré aj naďalej pomáhajú a výrazne uľahčujú zákazníkom čas strávený doma a zabezpečujú im možnosť komunikovať.

Porcia bezplatných dát pre rodičov, ale aj študentov
Brány všetkých škôl a škôlok ostali na dlhú dobu zatvorené a výučba našich ratolestí sa presunula do detských izieb. To by pred pár rokmi fungovať nemohlo. Aj dnes sa však nájdu rodiny, ktoré doma trápi problém s nedostatočným pripojením. Ak ste zákazníkom Orangeu, stále môžete využiť benefit v podobe 10 GB dát zadarmo. Stačí zaslať SMS v tvare DATA na číslo 317 a v pripojení na internet, domácom vzdelávaní, či práci vás už nebude nič brzdiť.

Naučme sa s deťmi používať internet bezpečne
Do online prostredia sa v posledných týždňoch presunuli aj tí najmenší a práca s mobilom, tabletom či počítačom sa pre nich stala dennou rutinou. O to dôležitejšie je, aby sme deti naučili tieto technológie využívať zodpovedne a bezpečne. Užitočné rady a informácie ponúka stránka programu www.detinanete.sk, ktorý operátor realizuje v spolupráci s detskou psychologičkou Máriou Tóthovou Šimčákovou.

Foto: Orange

Stretnutia s priateľmi sme vymenili za videohovory
S postupným uvoľňovaním opatrení si začíname užívať letné terasy. Mnoho ľudí sa však kvôli obavám z nákazy stále nemôže stretnúť so svojimi najbližšími. Kontakt s nimi im uľahčuje neobmedzená ponuka SMS a MMS správ a tiež Nonstop dátový balík Čet. Vďaka nemu môžete využívať obľúbené služby ako Whatsapp, Messenger, Skype alebo Viber bez toho, aby ste míňali svoje vlastné predplatené dáta. Pre aktiváciu tohto benefitu nemusíte nikam chodiť, stačí ak pošlete SMS v tvare CET na číslo 716. V prípade, že chcete využívať neobmedzené SMS/MMS, aktivujete ich správou v tvare SMS na čísle 316.

Športom žijeme aj naďalej
Aj keď veľké športové akcie sú naďalej zrušené alebo pozastavené, Orange umožňuje sledovať zaujímavé športové podujatia z pohodlia domova. Na stanici Orange Sport si športoví nadšenci môžu vychutnať reprízy futbalových zápasov Ligy majstrov UEFA či súboj najlepších futbalistov planéty v 30-dielnom dokumente National Icons. Pre tých, ktorí chcú zostať fit, je v ponuke pravidelné domáce cvičenie s majsterkou sveta v aerobiku Veronikou Šindelářovou. Orange priniesol aj absolútnu novinku v podobe televíznych prenosov e-športových zápasov.

Orange TV ponúka ďalšie bezplatné stanice
Do portfólia televíznych programov Orange TV na optike, cez satelit aj cez internet pribudli programy aj pre tých, ktorí by teraz najradšej cestovali a spoznávali čaro exotických krajín. Milovníci prírody si môžu do 31. mája zdarma vychutnať sledovanie staníc ako Love Nature HD, Animal Planet HD, Discovery Turbo Extra HD, Discovery Showcase HD, Discovery Science HD či E! HD. Do 16. júna majú zasa všetci zákazníci k dispozícii obľúbený Discovery Channel. Foto: Orange

Štedrá pomoc v boji s pandémiou
Mimoriadna situácia nie je cudzia ani mimovládnym organizáciám či zdravotníckym zariadeniam. Nadácia Orange preto v polovici marca zriadila Fond pomoci. Jeho cieľom je podporiť organizácie, ktoré pomáhajú v časoch epidémie koronavírusu a zmierňovať dôsledky mimoriadnej situácie. V prvej fáze sa vyčlenila suma 100 000 eur pre takmer 180 000 klientov. Nadácia následne navýšila Fond o ďalších 100 000 eur.

Pomoc prichádza aj od zamestnancov Orangeu
Orange v tejto situácii zriadil Zamestnanecký fond pomoci. Celkovo sa vyzbierala suma 8 712 eur, ktorá sa použije na ochranu ľudí, prevenciu, zamedzeniu ďalšieho šírenia nákazy a eliminácie dôsledkov ohrozujúcich sociálne a ekonomické istoty. Spoločne tak zamestnanci Orangeu pomohli ďalším takmer 6 000 jednotlivcom. Viac informácií nájdete na www.nadaciaorange.sk.

Bezplatná krízová linka pomoci
Súčasná situácia sa nepodpíše len na našej ekonomickej, ale aj duševnej stránke. U každého z nás sa striedajú tie lepšie, ale aj horšie momenty, o to viac, ak sa ocitneme v situácii, s akou sme sa predtým nestretli. Na Slovensku sa lieči na psychiatrické diagnózy až 350 000 ľudí a ďalších 750 000 ľudí s príznakmi je bez liečby. Práve pre túto vzorku ľudí môže byť dlhodobá izolácia, ale aj následný návrat do bežného života, mimoriadne rizikový. Nadácia Orange a Orange sa preto rozhodli podporiť Krízovú linku pomoci, o ktorej viac informácií nájdete na www.krizovalinkapomoci.sk. V prípade potreby môžete využiť bezplatnú nonstop linku na čísle 0800 500 333.

Spolu a zodpovedne na jednom mieste
Benefity pre zákazníkov, ktoré im umožnia zostať v spojení s blízkymi, odporúčania a tipy na zodpovednosť aj vo využívaní telekomunikačnej siete a všetky opatrenia a formy pomoci Orangeu a Nadácie Orange v súvislosti s aktuálnou situáciou nájdete na www.orange.sk/spoluazodpovedne.