Facebook už testuje dôležitú zmenu - skrývanie počtu lajkov

Facebook už testuje dôležitú zmenu - skrývanie počtu lajkov Foto: Socialdon.com

Ktorý status alebo fotka má viac lajkov? Pre mnohých užívateľov facebooku je to dôležitá informácia, ktorá ich poteší ale občas aj nahnevá. Je možné, že onedlho takéto porovnanie na Facebooku nebude možné.

Po Instagrame aj Facebook uvažuje nad tým, že informácia o počte like (v prípade Instagramu srdiečok) nebude pre iných užívateľov viditeľná. Facebook začal koncom októbra testovať skrývanie počtu lajkov a komentárov pri príspevkoch iných používateľov zatiaľ v Austrálii.
Údaje o počte lajkov (ale aj ďalších emotikonov, ktorými je možné reagovať na príspevky) budú po novom súkromné ​​a dostupné len pre autora príspevku. Zmyslom opatrení, ku ktorému Facebook pristúpil po konzultácii s odborníkmi na duševné zdravie a skupinami bojujúcimi proti šikanovaniu, je obmedziť spoločenský tlak na používateľov.

"Chceme, aby sa ľudia nezaoberali počtom lajkov a reakciami, ale zamerali sa skôr na kvalitu vzájomného pôsobenia a kvalitu obsahu," povedala agentúre AP hovorkyňa austrálskej pobočky Facebooku Mia Garlicková.

Facebook tak v tomto kontroverznom kroku nasledoval instagram, kde táto zmena platí už od júla pre užívateľov platformy v niektorých krajinách, vrátane Austrálie, Talianska alebo Írska. Instagram podľa BBC zatiaľ nezverejnil žiadne dáta z tohto experimentu. Opatrenie však vzbudilo kritiku užívateľov využívajúcich facebook na marketingové účely, ktorí tvrdia, že počty lajkov sú pre nich dôležitý obchodný ukazovateľ.

Zatiaľ nie je jasné, či zmena na oboch sociálnych sieťach bude trvalá, uviedla BBC.

Podľa psychológa Roberta Krausea sa niektorí užívatelia nebudú s lajkmi lúčiť ľahko. „Interakcia je pre mnohých veľmi dôležitá, pretože nám dáva potvrdenie, že to, čo robíme, robíme potenciálne správne, preto mnoho ľudí vyhľadáva takéto potvrdenie práve na sociálnej sieti. Do istej mieri vzniká skrytá závislosť na neurochemických zmenách, keď sa aktivuje v našom mozgu centrum odmien pri pribudnutí akéhokoľvek lajku či komentáru, keď sa cítime omnoho príjemnejšie než predtým,“ povedal psychológ pre Rádio FM. Psychológ prípadne zmeny víta. Môže to totiž ovplyvniť to, ako budú jednotlivci vnímať seba samého a na druhej strane už tá spätná väzba na facebooku nebude pre nich tak podstatná a možno budú skôr hľadať interakcie v reálnom svete.