EK žiada internetové platformy o účinnejší boj s dezinformáciami Foto: Google

EK žiada internetové platformy o účinnejší boj s dezinformáciami

28.02.2019 15:57 | Hoaxy | mk

Európska komisia (EK) dnes vyzvala internetové spoločnosti Google, Facebook a Twitter, aby účinnejšie bojovali proti šíreniu dezinformácií na sociálnych sieťach a všeobecne na internete.

 Komisia v tejto súvislosti pripomenula, že volebná kampaň pred májovými voľbami do Európskeho parlamentu (EP) naplno vypukne už v marci.

Štáty EÚ sa - rovnako ako USA - v posledných rokoch pred rôznymi voľbami opakovane stávali cieľom dezinformačných kampaní, ktoré majú podľa odborníkov mnohokrát pôvod v Ruskej federácii.

"Je potrebné, aby sme videli väčší pokrok v plnení toho, čo ohľadom boja s dezinformáciami platformy sľúbili," uviedli dnes v spoločnom vyhlásení podpredseda komisie pre jednotný digitálny trh Andrus Ansip, komisárka pre spravodlivosť Věra Jourová, komisár pre bezpečnostnú úniu Julian King a komisárka pre digitálne hospodárstvo a spoločnosť Marija Gabrielová.

Ich spoločné vystúpenie je reakciou na materiály, ktoré predložili tri veľké internetové firmy v januári na základe kódexu týkajúceho sa boja s dezinformáciami, ku ktorému vlani v októbri dobrovoľne pristúpili. Zaviazali sa napríklad, že zaručia transparentnosť politickej reklamy a že zakročia proti falošným a automatizovaným účtom.

Podľa komisie však teraz predložené správy o ich postupe nie sú dostatočne podrobné a neumožňujú skutočne zistiť, či firmy voči šíreniu nepravdivých a dezinformačných správ účinne zasahujú naprieč všetkými členskými štátmi únie.
V stredu sa k téme boja s dezinformáciami pred eurovoľbami Jourová už druhýkrát stretla so zástupcami úradov členských krajín zodpovedných za voľby.

Táto sekcia vzniká v spolupráci s 365.bank.  Stretli ste sa s hoaxom, dezinformáciami či konšpiráciami? Dajte nám o nich vedieť na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.



Škoda Auto Slovensko má nového šéfa marketingu

Škoda Auto Slovensko má nového šéfa marketingu

Od júla 2020 nastáva zmena v top manažmente spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.

Domček deduška Večerníčka zrekonštruujú a premiestnia (VIDEO)

Domček deduška Večerníčka zrekonštruujú a premiestnia (VIDEO)

Očakávaná obnova a rekonštrukcia národnej kultúrnej pamiatky známeho domčeka deduška Večerníčka sa začala 6. júla 2020.

O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku. Od prvého momentu sa s vami bude rozprávať zamestnanec linky a nie automat (VIDEO)

O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku. Od prvého momentu sa s vami bude rozprávať zamestnanec linky a nie automat (VIDEO)

O2 sa rozhodlo radikálne zmeniť zážitok, s akým sa zákazník najčastejšie stretáva pri volaní na zákaznícke linky. Preto v týchto dňoch pristúpilo k vypnutiu prednahratých hlášok, ktoré slúžili na navigovanie zákazníka a prináša priame spojenie so zamestnancom zákazníckej linky  už od začiatku hovoru. Zákazník tak po novom nebude musieť počúvať vopred nahraté dlhé zoznamy možností ani zadávať žiadne čísla v menu, ale hneď po vytočení čísla 949 je privítaný a spojený s najbližším voľným asistentom.

Začal proces, v ktorom herec Depp žaluje bulvárny denník

Začal proces, v ktorom herec Depp žaluje bulvárny denník

S čiernou šatkou zakrývajúcou ústa a nos dnes prišiel na súd v Londýne hrdina Pirátov z Karibiku a hollywoodsky herec Johnny Depp.

VÚB banka má novú kampaň s Petrou Polnišovou aj Evou Večerovou (VIDEO)

VÚB banka má novú kampaň s Petrou Polnišovou aj Evou Večerovou (VIDEO)

VÚB banka začiatkom júla spustila novú kampaň s názvom „Čo je v rodine to sa počíta“, ktorá sa odohráva v prostredí rodiny a susedov.

EÚ musí bojovať s nenávisťou na internete spoločne, povedala podpredsedníčka EK

EÚ musí bojovať s nenávisťou na internete spoločne, povedala podpredsedníčka EK

Európska únia potrebuje záväzné spoločné pravidlá, ktoré by prinútili internetové sociálne siete aktívne bojovať proti nenávistným prejavom a zároveň rešpektovať slobodu prejavu.

Špeciálna verzia festivalu – Nádych s Atmosférou – bude a až trikrát

Špeciálna verzia festivalu – Nádych s Atmosférou – bude a až trikrát

Výnimočné situácie si žiadajú výnimočné riešenia. Preto sa organizátori festivalu Atmosféra, ktorý sa koná v prekrásnom prostredí viníc neďaleko Hontianskych Nemiec, rozhodli priniesť festival k návštevníkom aj tento rok – avšak v komornejšej verzii s dôrazom na bezpečnosť. Miniséria podujatí Nádych s Atmosférou ovládne atmosférickú lúku v auguste 2020 dokonca trikrát!

RTVS prinesie seriálový hit Babylon Berlín (VIDEO)

RTVS prinesie seriálový hit Babylon Berlín (VIDEO)

Od pondelka 6. júla sa na obrazovky RTVS vráti populárny výpravný seriálový hit z dielne HBO - Babylon Berlín. RTVS odvysiela vždy dva diely za sebou každý pondelok o 22:00 na Dvojke.

Kníhkupecká sieť Panta Rhei má nového šéfa

Kníhkupecká sieť Panta Rhei má nového šéfa

Od 1. júla 2020 došlo k zmene vo vedení v spoločnosti Panta Rhei.

Automatické hlášky nahradili asistenti a asistentky, ohlasuje O2 v reklame (VIDEO)

Automatické hlášky nahradili asistenti a asistentky, ohlasuje O2 v reklame (VIDEO)

O2 sa rozhodla zmeniť komunikáciu so zákazníkmi.

Najčítanejšie