Print this page

Hlavné Správy RTVS sa v čase krízy menia na teleshoping Reprofoto RTVS

V čase, keď sa neustále zvyšujú počty nakazených na COVID-19, na Slovensku dochádza k odhaľovaniu korupcie za milióny, v putách končia sudcovia a ľudia veria stále viac konšpiráciám, v RTVS to vyzerá ako keby ich spravodajský tím sedel na inej planéte, niekde uprostred uhorkovej sezóny, všetci sú šťastní, zdraví, zamestnaní, v politike sa nič nedeje – jednoducho nie je čím zaplátať priestor vo večerných hlavných správach a tak sa vyrábajú trvalky - reportáže, ktorými sa pláta priestor.

Inak si neviem vysvetliť dôvod, prečo vo večerných Správach RTVS spustili tento týždeň novú rubriku s názvom Zaostrené.

„Každý pracovný deň vám budeme prinášať zaujímavosti, inšpiráciu aj dobré rady z ekonomiky, ekológie, spracujeme občianske témy a predstavíme úspešných Slovákov,“ takto ohlásil moderátor novú rubriku, ktorá má najväčší priestor v spravodajstve.

Kým Markíza v pondelok dala najväčší priestor vo vysielaní odhaleniu prípravy vrážd známeho prokurátora a bývalého ministra, na RTVS odštartovali s veľkým promom prvú tému rubriky "Zaostrené" - o robotovi-autonómnej navigácii z dielne istej slovenskej súkromnej spoločnosti. Téma, ktorá sa hodí v kvalitnejšom spracovaní skôr do technologických či publicistických relácií, by možno stála za krátku zmienku aj v Správach RTVS, no nie ako top téma večerných správ verejnoprávnej televízie a to v čase, keď naozaj o ekonomické a spravodajské aktuality nie je núdza. 

Ešte absurdnejšie vyznela utorková téma novej rubriky. Redaktorka promovala operatívny a finančný lízing, pričom oslovila len jednu lízingovú spoločnosť a so superlatívami urobila promo jej produktu. Servisná téma sa  možno hodí v kvalitnejšom spracovaní do dopoludňajšieho vysielania, no určite nie ako top reportáž hlavných správ.

Správy RTVS hrajú dlhodobo po Novinách JOJ a Televíznych novinách Markízy tretie husle. Nemajú kredit prestížneho spravodajstva, známi redaktori sa netrhajú, aby boli tvárami RTVS, sú na chvoste v investigatíve či prinášaní exkluzívnych vlastných tém. S novou rubrikou si to rozhodne nenapravia, práve naopak.