Pred voľbami niektoré denníky na titulke vyjadrili svoj jednoznačný postoj, koho voliť či skôr nevoliť. Pred referendom netajili svoj postoj priamo na titulke mienkotvorné médiá - hlavne Pravda a Denník N, komentárom aj Sme a Hospodárske noviny.
Najvýraznejší odmietavý postoj k referendu bol dnes na titulke denníka Pravda. Ten tvorili tri vety, napísané veľkými písmenami: "Na nezmyselné otázky v referende neexistujú správne odpovede. Ubližujú nám všetkým. Neurobme chybu."
"Metóda vylúčenia je neprijateľná. Ak sa vydáme cestou odnímania práv, presadzovania silnejšieho nad slabším, náš svet, ktorý sme povinní s pokorou vylepšovať, sa začne rúcať," napísala šéfredaktorka Pravdy Nora Slišková.
Jednoznačný odmietavý postoj malo aj posledné vydanie Denníka N v piatok (v sobotu nevychádza). Na titulke bol komentár šéfredaktora s nadpisom O láske sa nemá hlasovať a k tomu tri logá: Jedno loga Aliancie za rodinu, na ktorej je ich tradičná rodina (muž, žena a deti) a potom upravené logá - na jednom sú ako rodičia dve ženy, na druhom dvaja muži.
Denník Sme – nemá dnes na titulke výrazné vizuálne posolstvo. Na prvej strane nechýba komentár k referendu, ktorý je naklonený k právam LGBTI komunity, ktorý napísala šéfredaktorka Beáta Balogová. „Je možné, že referendum, ak neuspeje, bude o pár mesiacov len trpkou spomienkou. Ale spoločnosť by nemala zabudnúť, že negatívna emócia voči jednej menšine dokázala mobilizovať státisíce ľudí, a tá emócia medzi nami ostáva," napísala Balogová.
Referendu sa venuje aj titulka piatkových Hospodárskych novín (v sobotu nevychádzajú). Základný článok s titulkom Referendum, ktoré ukáže, akí sme, odkazuje na prílohu o referende.
Na titulke je tiež editoriál šéfredaktorky. „Áno, referendum ukáže, ako sa staviame k právam či privilégiám istej skupiny ľudí. Aby sme ho však priveľmi nepreceňovali, po všetkom tom kriku nezmení nič. Nielen preto, že napríklad manželstvo už teraz definuje ústava. Všetci zainteresovaní si totiž budú naďalej žiť svoje životy so svojimi názormi, nepočúvajúc druhú stranu. Nemuseli sme však na to minúť šesť miliónov eur," píše Marcela Šimková.
Bulvár zásadné posolstvá k referendu, podobne ako pred voľbami, na titulke nemá.